Miasto Olsztyn ogłosiło nabór wniosków o dofinansowanie remontów zabytków, który potrwa do końca stycznia bieżącego roku. Dotacje dotyczą prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych przy obiektach figuruących w rejestrze zabytków lub gminnej ewidencji. Właściciele zabytków, w tym wspólnoty mieszkaniowe, mogą składać wnioski dotyczące projektów planowanych na rok 2025.
O dofinansowanie mogą starać się wszyscy właściciele obiektów zabytkowych, którym leży na sercu zachowanie regionalnego dziedzictwa kulturowego. Zasady udzielania dotacji, wymagane dokumenty oraz tryb ich przyznawania szczegółowo opisano w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Olsztyna oraz na Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń. Wszelkie informacje można znaleźć również na dedykowanej stronie internetowej związanej z zabytkami w Olsztynie.
Aby ułatwić właścicielom zabytków złożenie wniosków, planowane jest otwarte spotkanie informacyjne. Odbędzie się ono 14 stycznia o godzinie 17:00 w ratuszu, w sali nr 219. Spotkanie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych, w szczególności do przedstawicieli wspólnot mieszkaniowych, i ma na celu omówienie szczegółów dotyczących procedur oraz wymaganych dokumentów. To doskonała okazja, aby poznać proces przyznawania dotacji i uzyskać odpowiedzi na ewentualne pytania.
Źródło: Urząd Miasta Olsztyn
Oceń: Trwa nabór wniosków na remonty zabytków w Olsztynie
Zobacz Także