UWAGA! Dołącz do nowej grupy Olsztyn - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Anna Wiśniewska-Schoppa


Anna Wiśniewska-Schoppa jest uznaną polską śpiewaczką operową, która zasłynęła jako sopran liryko-spinto. Jej repertuar obejmuje głównie partie liryko-spintowe, w których potrafi doskonale łączyć emocjonalną głębię z techniczną perfekcją.

W ciągu swojej kariery, Wiśniewska-Schoppa zdobyła uznanie zarówno w kraju, jak i za granicą, co czyni ją jedną z czołowych postaci współczesnej sceny operowej.

Kariera artystyczna

Anna Wiśniewska-Schoppa, utalentowana artystka, z wyróżnieniem ukończyła Wydział Wokalno-aktorski Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu solowego pod kierunkiem prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jej umiejętności wokalne były dalej rozwijane pod okiem Kałudiego Kałudowa.

Swoją karierę sceniczną zaczęła w trakcie studiów, a na trzecim roku zadebiutowała jako Tatiana w operze „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego, występując w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, w reżyserii Macieja Prusa oraz pod kierunkiem muzycznym Michała Klauzy.

W 2009 roku artystka podjęła stałą współpracę z Operą Śląską w Bytomiu, gdzie wcieliła się w rolę Mimi w operze „Cyganeria” G. Pucciniego. Jej późniejsze kreacje na deskach Opery Śląskiej, takie jak Cio-Cio-San w „Madame Butterfly” G. Pucciniego w reżyserii Henryka Konwińskiego oraz Elżbieta w „Don Carlosie” G. Verdiego, również spotkały się z dużym uznaniem (2012 r.).

W roku 2012 wykonała tytułową rolę w operze „Tosca” G. Pucciniego, w reżyserii Tadeusza Bradeckiego. Już pół roku później wystąpiła jako Cio-Cio-San w pół-scenicznej wersji „Madama Butterfly” w Teatrze Wielkim w Łodzi (reż. Janina Niesobska / Waldemar Zawodziński), co rozpoczęło jej karierę w łódzkiej operze. Utrzymywała tę rolę również w pełnej inscenizacji „Madame Butterfly” G. Pucciniego, którą zrealizowano w reżyserii Janiny Niesobskiej w 2013 r. Kolejnym znaczącym wydarzeniem jej kariery była rola Leonory w „Trubadurze” G. Verdiego, zrealizowana w reżyserii Laco Adamíka w 2014 r.

Od 2012 roku Anna Wiśniewska-Schoppa rozpoczęła współpracę z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie wystąpiła w roli Cio-Cio-San w nowoczesnej inscenizacji „Madama Butterfly” G. Pucciniego, przygotowanej przez Pii Partum, a także jako Amelia w „Balu maskowym” G. Verdiego w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego.

W grudniu 2014 r. artystka zainaugurowała współpracę z Theater Koblenz w Niemczech, gdzie od 2015 roku wykonuje tytułową partię „Tosca” G. Pucciniego, w reżyserii Anji Nicklich, pod dyrekcją Giuliano Betty. W latach 2016–2017 występowała z efektami w „Halce” Moniuszki (Halka), „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego (Tatiana), „Turandot” G. Pucciniego (Liu), a także w „Mocy Przeznaczenia” (Leonora), „Balu Maskowym” (Amelia) i „Aidzie” G. Verdiego.

Jej artystyczna współpraca obejmuje reżyserów takich jak: Anja Nicklich, Waldemar Zawodziński, Janina Niesobska, Maciej Prus, Adolf Weltschek, Tadeusz Bradecki, Laco Adamik, Jarosław Kilian, Paweł Szkotak, Giorgio Madia, Pia Partum, Henryk Konwiński, Maciej Wojtyszko, Ran Arthur Braun, Tomasz Konina, a także dyrygentami, takimi jak Giuliano Betta, Enrico Delamboye, Lorenzo Coladonato, Leslie Suganandarajah, Jurek Dybał, Antoni Wit, Vladimir Kiradjiev, Tadeusz Kozłowski, Wojciech Rodek, Michał Klauza, Tomasz Tokarczyk, Bassem Akiki, Tadeusz Serafin, Mirosław Jacek Błaszczyk, Sławomir Chrzanowski, Jacek Boniecki, Andrzej Knapp, Jakub Kontz, Francesco Bottigliero, Krzysztof Dziewięcki.

Występuje na istotnych scenach operowych, takich jak Opera Śląska, Teatr Wielki w Łodzi oraz Opera na Zamku w Szczecinie.

Repertuar

  • Piotr Czajkowski, Eugeniusz Oniegin – Tatiana, 2016, Teatr Wielki w Łodzi,
  • G. Puccini, Madame Butterfly – Cio-Cio-San, 2011, Opera Śląska, 2012, Teatr Wielki w Łodzi, 2012, Opera na Zamku w Szczecinie, 2013, Teatr Wielki w Łodzi,
  • G. Puccini, Tosca – (partia tytułowa), 2012, Opera Śląska, 2013, Teatr Wielki w Łodzi,
  • G. Puccini, Cyganeria – Mimi, 2009, Opera Śląska,
  • G. Puccini, Turandot – Liu, 2016, Teatr Wielki w Łodzi,
  • R. Wagner, Tannhäuser – Venus,
  • G. Verdi, Don Carlos – Elisabeth de Valois, 2011, Opera Śląska,
  • G. Verdi, Aida – (partia tytułowa), Opera Śląska,
  • G. Verdi, Trubadur – Leonora, 2014, Teatr Wielki w Łodzi,
  • G. Verdi, Nabucco – Anna, Opera Śląska,
  • G. Verdi, Bal maskowy – Amelia, 2015, Opera na Zamku w Szczecinie,
  • G. Verdi, Moc przeznaczenia – Leonora, 2017, Opera Śląska,
  • Stanisław Moniuszko, Halka – (partia tytułowa), 2017, Teatr Wielki w Łodzi,
  • Krzysztof Penderecki, Ubu Król – Królowa Rosamunda, 2016, Opera Śląska,
  • G. Verdi, Messa da Requiem, 2016, Filharmonia Śląska,
  • J. Strauss, Zemsta nietoperza – Rozalinda, 2018, Teatr Wielki w Łodzi.

Nagrody i odznaczenia

Anna Wiśniewska-Schoppa, utalentowana artystka, zdobyła wiele wyróżnień za swoje osiągnięcia w dziedzinie muzyki i teatru. W 2014 roku otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii najlepszej śpiewaczki, co stanowi znakomite potwierdzenie jej umiejętności i pasji.

W 2016 roku została uhonorowana odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, co jest kolejnym dowodem na jej wkład w rozwój kultury oraz sztuki w Polsce. Te osiągnięcia podkreślają znaczenie jej pracy na rodzimym rynku artystycznym.

Przypisy

  1. Teatralne Nagrody Muzyczne 2014 | MTeatr [online], mteatr.pl [dostęp 07.04.2018 r.]
  2. "Zemsta nietoperza" – styczniowa premiera w Teatrze Wielkim w Łodzi – Teatr [online], kultura.onet.pl [dostęp 07.04.2018 r.]
  3. http://www.filharmonia-slaska.eu/aktualnosc-NA_AFISZU_REQUIEM_VERDIEGO%3Cbr%3E-14543121724807.html

Oceń: Anna Wiśniewska-Schoppa

Średnia ocena:4.96 Liczba ocen:17